RTV 140 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Temel İletişim Bilgileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 140
Güz
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, insanın kendisini tanıyarak çevresindeki kişilerle uyumlu ilişkiler geliştirebilme ve etkileşim kurabilme ihtiyacının önemini vurgulayarak iletişim yöntemlerinin ve iletişim biçimlerinin doğru ve etkin kullanımının aktarılmasıdır. Kişilerle ve gruplarla sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim kurmak ile ilgili yeterlilikler kazandırmak ve iletişim çalışmaları ile ilgili temel bilgileri tanıtmak amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İletişim kavramını tanımlayabilecektir.
  • İletişim sürecini açıklayabilecektir.
  • İletişim sürecinin öğelerini kavrayabilecektir.
  • İletişim türleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
  • İletişim türlerini sınıflandırabilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin içeriği, iletişim kavramının tanımı amacı önemi açısından temel iletişim bilgilerini ele almaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 İletişime giriş (etimolojik ve retorik yaklaşım) Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 25-36.
3 İletişimin kuramsal altyapısı (Lasswell, Shannon ve Weaver, Schramm modelleri) Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 19-41.
4 İletişimin temel ve yan öğeleri Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 25-41. Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 19-41.
5 İletişim türleri: Yazılı iletişim Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 55-57. Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 78-106.
6 İletişim türleri: Sözlü iletişim (söylem, ikna ve münazara) Nazife Güngör, İletişime Kuram Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2. Baskı: 2013. ISBN: 978-605-5782-59-9 Sayfa: 37-53. Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siayasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 78-106. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 51-57.
7 İletişim türleri: Sözlü olmayan iletişim (benlik sunumu) ve beden dili Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 139-180. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 57-59.
8 İletişim türleri: Dijital (sanal) iletişim Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 180-197 / 210- 251. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 59/ 113- 135.
9 Ara sınav
10 İletişim türleri: Kişi içi iletişim (kimlik, kişilik ve benlik) Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 139-180. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 57-59.
11 İletişim türleri: Kişilerarası iletişim (grup içi, yüz yüze, uzaktan, resmi ve resmi olmayan iletişim) Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 139-180. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 57-59.
12 İletişim türleri: Kültürler arası iletişim Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 180-197 / 210- 251. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 59/ 113- 135.
13 İletişim türleri: Kitle iletişim (kitle psikoloji, kitle karşısında konuşma, medya ekolojisi, McLuhan ve global köy) Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 269- 303. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 60-63.
14 Dönem projesi sunum haftası Dönem projesi olarak öğrencilere araştırma konuları verilecek ve öğrenciler konularıyla ilgili sunum yapacak.
15 Dönemin değerlendirilmesi Bu hafta ders yapılmamaktadır.
16 Final sınavı Final sınavı tarihi ve yeri duyurularda açıklanacaktır.

 

Ders Kitabı

Güngör, Nazife, İletişime Giriş. Ankara : Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7.

Aziz, Aysel, İletişime Giriş. İstanbul : Hiperlink, 4. Baskı: 2013.ISBN: 978-9944-157-14-8

Güngör, Nazife, İletişime Kuram Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2. Baskı: 2013. ISBN: 978-605-5782-59-9

Önerilen Okumalar/Materyaller Kişilerarası İletişim Bilgiler Etkiler Engeller (Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli) \İletişim Becerileri Anlamak- Anlatmak- Anlaşmak (Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
8
Final Sınavı
    Toplam
113

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İş sağlığı ve güvenliği alanına temel oluşturan kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

X
2

İş sağlığı ve güvenliği konusunda yasal mevzuatı takip eder, yorumlar ve uygular.

X
3

Kimyasalların tehlikeleri konusunda bilgi sahibi olup ve risk analizleri yapar.

X
4

Maden işletmelerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit edebilir.

X
5

Makineler, teçhizatlar ve koruyucular hakkında bilgi sahibidir.

X
6

Yangından korunma konusunda bilgi sahibi olarak yangınla mücadele sürecini düzenler.

X
7

Kişisel koruyucu ve donanımlar hakkında bilgi sahibidir.

X
8

Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olup, mesleğin gereği olan temel hukuksal kavram bilgisine sahiptir.

X
9

İş kazaları ve meslek hastalıkları hakkında bilgi sahibi olarak, işyerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit eder, kayıt ve raporlama yapar.

X
10

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
11

İş planlaması ve organizasyonu yaparak, iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri düzenler.

X
12

Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir ve bu becelerileri çalışma ortamında kullanır.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest